tisdag 30 augusti 2011

Spara eller sälja

Helt otroligt vad mycket saker man kan spara på sig så länge det finns plats att förvara dem.

Vi har rätt bra med förråd i vårt hus, vilket då leder till att så fort barnen vuxit ur sina kläder har jag bara packat ner i flyttlådor för att spara - kartong efter kartong. På ett par år hinner det bli en hel del.

Nu när jag rensade ur deras garderober inför skolstart, och det inte längre fanns några hyllmetrar kvar att ställa en låda på, så kände jag mig tvungen att ta itu med det hela.

Så efter åtskilliga timmar (dagar) med att sortera, packa ihop små klädpaket per storlek, fotat och lagt upp på en lokal Facebook sida till försäljning, börjar det trilla in lite försäljning här och där.

Mycket av kläderna återstår än, men värsta jobbet med sorteringen är gjort, och det jag inte lyckas sälja skänker jag till klädinsamling sedan. Åtskilligt har redan gått dit, om jag trott att det kan vara svårt att sälja, kanske pga en fläck, men samtidigt om kläder med en fläck kommer till de som verkligen behöver dem, tror jag inte de bryr sig om en svag fläck på en tröja.

To be continued......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar