onsdag 10 augusti 2011

Listor

Till vardags har jag en Att göra lista, för att hålla koll på att blommorna ska vattnas, att barnen behöver nya gummistövlar, att räkningar ska betalas, att presenter ska köpas etc.

Jag har en jobblista för pågående ej utförda uppgifter.

Jag gjorde en lista inför vårt bröllop för att hålla koll på alla moment.

En vanligt återkommande lista, som skapas i ny tappning inför varje tillfälle är en packlista. Inför resor -  utlandsresor, fjällresor eller weekendresor, så skrivs en packlista. Jag skriver den oftast mellan 1-2 veckor innan restillfället, ofta kan det dyka upp något nytt som jag inte tänkt på som jag lägger till ju närmare resan kommer, men i och med att jag skapat min lista så kan jag koppla av, och när det är dags att börja packa kan jag i lugn och ro pricka av på min lista och veta att jag får med mig det viktigaste.

Att jag skapar dem på nytt beror oftast på resmål eller barnens ålder, så kan innehållet variera, men jag brukar ofta ögna igenom gamla listor (naturligtvis lagrade i datorn - inget handskrivet här inte) och komma på saker jag glömt på min nya lista. Det kan också hända att jag efter en resa skriver in saker jag borde ha haft med, för att få tips till nästa gång det är dags att packa.



Är du också en listmänniska?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar