lördag 6 augusti 2011

Många golfinlägg blir det...

"Många golfinlägg blir det....  " kan riktigt se Peter Dalle i Lorry, som uppfinnaren som kommer till Claes Månsson med sin nya idé, "jag har tänkt på en sak". Han som alltid hade så goda idéer och sedan fick konstruktiv kritik tillbaka av Claes, Dalles svar var då ofta "många xx blir det" och därefter när han insåg att hans idé inte var så bra, "tänkte inte på det".

Inledningen blev ett riktigt sidospår, men när det väl dök upp i huvudet, så var det väl tänkt att det skulle med här. Som sagt många golfinlägg blir det. Nu i sommartid så försöker vi få till ett par rundor, särskilt så länge vi har semester, sedan när jobbet rullar igång, så är det knappast någon tid över för golf, så det gäller att passa på.

Idag var det första rundan efter den ödesdigra familjetävlingen. Barnen hade miniläger samtidigt, så vad passar väl då bättre än att vi vuxna också passar på att spela golf.

Vi inledde helt utan uppvärmning, denna gång inte pga vi var sena utan för att bollsamlarmaskinen var trasig = inga bollar på ranchen. Men jag tror att uppvärmning enbart är till min nackdel, då börjar jag tänka för mycket, bättre då att direkt gå till första tee ;-)

Efter första 9 hålen hade jag mer poäng än jag hade totalt på familjetävlingens 18 hål, och jag spelade nästan på mitt handikapp. Jippie!

Jag förstår inte det, detta med varannan gång bra, varannan dålig. Varför kan jag inte vara jämnare i mitt spel??

Jag har för länge sedan slutat med att räkna poäng under pågående runda, då det är rent förödande för det fortsatta spelet. Om jag vet om att jag kanske kan närma mig en sänkning, om poängen är lovande efter första nio, så rasar spelet därefter, därför låter jag bli.

Jag lovar, jag räknade verkligen inte mina poäng efter första nio, gick faktiskt OK tom 11:e hålet, men sen, spelbollen åkte i vattnet på 12:an osv osv.


12:ans vattenhål som svalde min boll :-(

Trots kexchoklad för bästa sockerchock så faller spelet. Fysiskt orkar jag, känns inte som om det är det som är problemet, utan mer mentalt, hålla fokus på spelet i 18 hål, verkligen skärpa till sig och inte låta de dåliga slagen förstöra för kommande slag.

Tro om Dalle har någon bra idé om vad jag kan ta mig till ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar