lördag 13 augusti 2011

Klockade kjolar

Äntligen säger jag bara.

I vintras under ett Stockholmsbesök sprang jag stan runt tillsammans med syrran. Ännu en sån där märklig tanke från ingenstans - jag skulle ha en klockad kjol. Till knät skulle den gå eller strax över, och det skulle vara rejält med vidd.

Jag hittade drömkjolen på NK, Hugo Boss. Dyr som attan men jag kunde inte släppa tanken på den. Den var helt enkelt perfekt. Som tur var hade jag chansen till ett Stockholmsbesök ett par veckor senare och kunde då slå till. Jag tyckte jag var riktigt duktig. Jag hade inte hejdlöst köpt vid första tillfället (priset hejdade mig, annars hade jag säkert gjort det), utan moget övervägt om jag verkligen behövde just den dyra kjolen. Och ja, det behövde jag.

Jag hade inte ens prövat den utan endast klämt lite på den (jättehärlig). Vid andra besöket prövade jag den och den satt som smäck. Jag slog till den dagen i december, lucia var det förövrigt, och jag har inte ångrat mig.

Så det är med stor glädje jag ser klockade kjolar lite var stans i tidningar och web shoppar, äntligen!

Då kanske jag får chansen att komma över en grå också, nu inför vintern, som den från Lindex.
Måste först förlika mig med tanken om en "strax nedanför knä" kjol funkar på mig, som inte är så lång.

Återkommer!

Svart kjol, Hugo Boss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar