torsdag 18 augusti 2011

Musik – min ventil

Nedstämd eller bubblande ilska – orsaken till känslan varierar. Men när det händer är behovet att få avreagera sig och få utlopp för mitt dåliga humör, stort.
En powerwalk eller annan form av motion är oslagbart bäst, men om det inte finns tid för träning, då tar jag det näst bästa, att lyssna på musik.

Lustigt nog vill jag inte lyssna på musik som ska göra mig glad, det funkar inte med Lady Gaga, Madonna eller annan party musik, nä då lyssnar jag på Lars Winnerbäck, Linkin Park eller Kent, som har ett sound som speglar min sinnesstämning. Musiken blir helt enkelt min ventil, ett sätt att sätta ljud på min irritation och bli av med den.

Just i skrivande stund är det Kent som sjunger om ”Ärlighet respekt och kärlek”, och det börjar kännas lite bättre…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar