onsdag 25 juli 2012

Time for golf

I går var det golf som gällde. Det har inte blivit så mycket de senaste veckorna eftersom vi varit på resande fot och haft en massa annat för oss. Några kompisar hade bokat in oss på en golftävling, där vi skulle spela tillsammans i samma boll. Spelformen var scramble. En lättsam spelform när man som jag inte har hunnit bli tillräckligt bra att kunna prestera bra i alla lägen och hålla i 18 hål.

Scramble går ut på att vi tävlar som lag, inte individuellt. Alla slår ut från tee och så väljer man det bästa läget av dessa fyra bollar, och därefter slår alla från det stället och så väljer man nästa bästa läge, tills dess att bollen är i kopp. Det finns ett, men, att alla måste prestera tre bra utslag. Det vill säga att alla i bollen måste ha tre bra utslag där vi väljer just den bollen, övriga sex hål är fria att välja vem som helst. Jag tror att hur många utslag som måste vara bestämda kan variera, kan säkert även vara fyra utslag per person.

Så det är därför iallafall lite press, och även om den med bäst drive har kommit 50 meter längre så kanske man måste välja min boll i allfall, för att inte få problem mot slutet av tävlingen. Det är ingen hit att kanske bara ha fyra hål kvar, och så har de bara valt ett av mina utslag, då känner man lite press vill jag lova.

Det blev en härlig dag med sol, trötta ben och mycket skratt. Och även taskigt golfhumör förstås, åtminstone från mig. Jag hade som vanligt satt prestationsribban högt, och tror att jag ska vara BÄST, eller åtminstone nästa bäst, trots att jag sällan tränar ;-)

Yesterday we participated in a golf competition with some friends. It was a long sunny day with a lot of laughs, tired legs and a bad golf temper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar