lördag 21 juli 2012

Semester del 2


I Göteborg blev det naturligtvis Liseberg. Eftersom hela familjen gillar att åka karusell så laddade vi åkband och quickpass. Vi hade bokat på nätet innan och löste ut biljetterna på plats. Och vi hade sån himla tur med vädret, soligt och varmt. Det var rätt mycket folk så då var det rätt lyxigt med quickpass, att slänga fram då man var grymt sugen på ett åk i Balder och kön var 55 min lång - 2 min senare satt man i vagnen, redo för ett åk.

Vi hade även tur att få en tur i Lisebergsbanan som hade varit stängd större delen av dagen pga reparationer.

Dagen avslutades strax innan stängning med ett åk i Atmos Fear. Jag måste säga att musiken och effekterna var det som gjorde Atmos Fear läskigt, jag hann bli lite uppjagad innan åket, men när det väl var dags att falla fritt så kändes det bara härligt.

Jag här efteråt så tycker jag att Tilt på Gröna Lund är värre. Dels så har fritt fall/tilt på grönan ett högt ljudligt "klick" när spärren släpper som gör att den är värre, samt att jag tycker att Grönans faller snabbare. Atmos Fear släppte taget ljudlöst och föll långsammare, på ett behagligt sätt.

It was necessary for our Amusement Park crazy family, to go to Liseberg now when we were in Gothenburg. We was very lucky with the weather, it was sunny and warm. A lovely day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar