fredag 13 juli 2012

Jubileum

Jubileum - 1 år med bloggen


Tänk så fort tiden går. Nu är det ett år sedan min märkliga dröm eller vad man ska kalla det. Att jag borde starta en blogg. När jag började skriva var nog tanken mer att använda bloggen som en ventil - en tung dag på jobbet eller annat som sänker humöret - att kunna skriva av sig.

Så i början var det nog mer text, och mindre bilder. Men allt eftersom jag bloggade så kände jag att, vem blir glad av om jag ska skriva depp och gnat hela tiden. Då är det väl roligare om jag tar fram det positiva i livet och skriver om det istället. (fast lite gnat blir det, särskilt i golftider ;-)  )

Att mode har fått en stor plats i bloggen är inte så konstigt. Jag gillar kläder och skor. Läser många mode bloggar, och tycker det är jättekul att inspireras av andra. Mina favorit inlägg i min blogg är nog mixen, där jag utifrån min egna garderob gör outfits, blandat med både nytt och gammalt. Det är kul att se vilka kläder man faktiskt har, och genom att kombinera ihop plaggen med varandra och se dem tillsammans hur det ser ut, inspirerar det mig när jag ska dressa mig på morgonen.

Det jag tycker känns mest intressant, modemässigt, efter ett år med egen blogg, är att jag nog själv inte gjort lika många impulsköp. För när att man läser på det ena bloggen efter den andra att detta är it plagget på allas läppar, så är det lätt hänt att behovet skapas utan att plagget faktiskt används, eller att det passar mig och min stil. Nu med den egna bloggen känner jag att jag istället letar, väljer, ratar - mer kläder, och verkligen fastnar och köper de plagg som är JAG.

Time flies. It has already gone one year since I started my blog. The contents in my blog is under constant developing, but so far it has turned out naturally that fashion has become a big part of my blog. I read a lot of other fashion blogs and I think it's fun to be inspired by other bloggers, and hopefully I inspire someone else. I think it's interesting that the work with my blog has made me less influenced by the big hyped clothes, and more selective. I choose more what I think is suitable for me, that I really feels comfortable in, and is going to wear - in other words, I think I have made less bad purchases since I started my blog. My favourite blog post is probably the Mix, where I put together outfits with clothes and accessories from my own wardrobe, both new and old stuff. It helps me to get inspired to pick an outfit for a day at work or for another more fancy occassion.

I hope you all find it interesting to read  and continues to follow me for another year.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar