tisdag 31 juli 2012

Prommisar med bra flow

Jag är inne i ett bra flow med prommisar nu, det känns himla bra. Efter vår semestertripp med en veckas hotellfrukostar, luncher och middagar med friterad potatis i någon form, fläskfilé eller annat gott, så stramade byxorna betänkligt och strechjeansen gnällde olyckligt.

Att äta gott, och dricka ett gott rött vin till maten är något jag uppskattar väldigt mycket. God mat och dryck i gott sällskap är livsnjutning för mig. Men å andra sidan så vet jag att jag äter både mer mängd mat än jag borde (det är ju så gott!) samt att när det blir sånt här frosseri som det blir på semestern, så blir det mer än min kropp egentligen behöver, därav av en garderob i ångest.

Så när vi väl var hemma igen så drog jag igång med mina timmes promenader i en riktig hårdkörning. Och eftersom jag fortfarande har semester så känner jag ingen stress, jag lyckas för det mesta få till en prommis, utan att behöva missa några lata timmar i solen, om den visar sig ;-)

Som igår tex, mycker regn och låga moln mest hela dagen, men ändå otroligt varmt. Jag gick iväg strax efter kl 20, och det var så härligt. Massor med frisk syrerik lyft och jag känner mig upprymd och lätt i stegen där jag susar fram. En lyckokänsla helt enkelt.

Jag hoppas att jag kan känna att jag har tid att komma iväg ofta (4-5 ggr/vecka), även sedan när jag börjat jobba igen. Bäst är det när jag känner precis som jag gör nu, att tiden för promenaderna är tid jag kan undvara för just det, att jag inte blir stressad av att jag "måste" ta en prommis, då blir det inte lika bra. Och jag hoppas även att det inte dyker upp en förkylning. Vet ju hur otroligt lätt en förkylning eller mycket att göra på jobbet eller något annat tidskrävande, kan göra tvärnit på ett bra flow och sedan är det så tungt att komma igång igen.

Ganska precis 9,5 mil har jag lyckats skrapa ihop under en 17 dagars period där 4 dgr har varit vilodagar, så det känns riktigt bra.

I'm really in to a good flow right now with my power walks. After our vacation trip with one week of hotelbreakfasts and lot of fried food, good meat and red wine was my wardrobe in deep depression where my strechjeans screamed in anxiety. I always likes a good walk. Walking outside with good music makes my happy. So right when we were back from our trip I started to walk regulary again. I still got vaccation so it's no problem to find the time to walk often. During the last 17 days I have walked 95 kilometers where 4 days have been resting days.

I hope I can continue the good work with the powers walks when I get back to work again. I now how easy a cold or too much work at the office could spoil the good flow, so I hope I keep the flow :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar