lördag 7 juli 2012

My choise of mascara



Jag tycker det är svårt att hitta en bra mascara som inte smular. Jag brukar använda vattenlöslig då jag tycker det känns smidigast. Jag har använde Kanebo's 38 grader ganska många år och tyckte den funkade bra, men jag tyckte samtidigt att det slet på fransarna. För även om man använda varmt vatten när man tvättade ansiktet, så lossnade inte mascaran helt enkelt, utan de små "korvarna" fick man lirka loss från fransarna, vilket gjorde att det lätt lossnade lite för många fransar samtidigt, och det är ju inte direkt meningen.

Så sedan ett tag tillbaka är det Cliniques high impact mascara som jag använder, och jag tycker det är helt OK. Fortfarande känner jag att jag inte hittat 10 poängaren, men denna duger helt klart så länge.

Right now I use Clinique's high impact mascara. I think it's OK. But I keep looking, perhaps there is someone better elsewhere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar