måndag 5 september 2011

Jobbigt va

Tufft när måndagen kommer alldeles för snabbt, när man önskade att helgen hade en, gärna två dagar till. Då kommer jag att tänka på den lilla röda djävulen i Ballar av stål, som springer omkring och djävlas rent ut sagt och därefter säger "jobbigt va", så känns det när måndagen inträder för snabbt.

Likaså när jag tar mig till jobbet och inser att jag - planerings och kalenderfantasten missat skriva in ett kundmöte, redan kl 8.30. Ingen risk att missa det, inte så, men mentalt tagga upp när man inte är på topp - "jobbigt va"

Mitt projekt med källartädningen tar all ledig tid på helgen, och när det fortfarande inte är klart och ser ut som värsta kaoset här hemma, och i det läget åka på jobbet och lämna kaoset som ett svart moln som väntar på mig när jag kommer hem på eftermiddagen - jobbigt va.

Nu måste jag ge mig på den långa listan för att styra upp i kaoset, bland annat planera för min medverkan på en loppis om två veckor. Prissätta började jag med igår, men jag måste fortsätta idag.

En espresso och en bit mörk choklad hoppas jag ska ge mig en kick i rätt riktning.

Och just ja, Friskis är bokat ikväll också - och jag som är såååå seg.....

- Jobbigt va -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar