torsdag 15 september 2011

Höstgolf

Vädret på hösten kan ju vara minst sagt osäkert, och väldigt blött.

Regn i massor, och därmed väääldigt blött, fick jag uppleva i förra veckan, då jag deltog i en företagssponsrad scramble tävling.

Vi hade uppehåll vid några tillfällen under rundan, och då pratar vi om tiominuters intervaller. Bortsett från det så regnade det, mer eller mindre kraftigt under hela tiden.

Det är ju inte så att man presterar någon drömgolf direkt när kläderna sätter stopp för all form av smidighet.
Dubbla brallor, och ett antal lager på överkroppen. Yttersta lagret var Didriksons set Rain, som förtjänstfullt lyckades hålla mig torr, vilket inte var en lätt uppgift.

Det var ingen kall dag, "bara" väldigt blöt. Så händerna frös åtminstone inte pga kyla, men såå blött.

När jag på slutet av rundan, drar av mig regnjackan igen, för att försöka leta fram någon form av smidighet, lämnar den på bagen under paraplyet, och ställer upp mig på tee för att slå ut   -    i och med att drivern träffar bollen känner jag hur klubban vrider sig i handen eftersom allt är så j-la blött, och bollen susar 90 grader rakt ut i skogen, då kan man hålla sig för skratt.

Nästa hål tänker jag att det inte ska ske igen, så jag våldshåller klubbskaftet i hopp om att stabilisera det. Jag känner ju på mig redan innan att det inte är en bra lösning, men vad ska jag göra. Lyckades inte bättre här heller.

Inför nästa hål lindar jag skaftet med kleenex för att försöka torka upp, men när jag sedan har en dyngsur golfhanske på min vänstra hand, ja då var dessa försök helt i onödan.

Jag måste se till att ha åtminstone en i reserv - som är torr!

Men jag höll trots allt humöret uppe, jag spelade ju med nya människor ;-)
och vi hade faktiskt trevligt ändå. Och tur var väl att det var scramble, jag gjorde det som krävdes av mig, och det lyckades jag med i början av rundan (var lite torrare då), och sedan fick jag förlita mig på mina medspelare, och de klarade på något märkligt vis av det. Det regnade ju på dem också, jag undrar vad deras knep var......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar