fredag 14 oktober 2011

Frukost info

I veckan var jag med några kollegor på ett frukostmöte för företagare.

Föredragshållare var en tjej som heter Sarita Nath och hon är marknadschef för 4ward AB. Hon pratade om hur det är att jobba med marknadsföring i Skandinavien, för ett globalt varumärke. De jobbar med att vara agentur för skomärken som vill in på den Skandinaviska marknaden. Deras största märke är UGG Australia.


Bild lånad från 4ward.se

Det var jätteintressant ur flera perspektiv. Dels att höra hur de jobbar med att hitta återförsäljare för produkterna, vilka produkter ska säljas på respektive marknad, samt att de olika länderna i Skandinavien är otroligt olika i sättet att shoppa, så det gäller att känna respektive marknad fullt ut, så att rätt produkter säljs i respektive land. Det andra som gjorde det så intressant var naturligtvis att det handlade om skor :-)
Jag lyssnade intensivt hela tiden och vips så var kl 9 och det var klart.

Vilket otroligt fascinerande jobb Sarita har tycker jag. Jag jobbar en del med marknadsföring på mitt jobb, en bit av många uppgifter, och är ju egentligen inte alls huvudsysslan på en revisionsbyrå, men jag tycker det är otroligt spännande och ett roligt komplement till ekonomi, som är min huvudsakliga uppgift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar