söndag 10 augusti 2014

- Motionsupdate -

Semestern börjar snart gå mot sitt slut och jag hoppas att jag kan fortsätta med träningen på samma braiga sätt även i höst. Det har blivit väldigt mycket löpning nu i sommar, vilket jag har upptäckt är riktigt skönt.
Ännu bättre känns det när jag känner att jag blivit starkare och orkar springa lite fortare, och att det bitvis känns lite "enklare" och att jag kan känna en längtan i kroppen att vilja ut och springa.

Kom på mig nu sist då jag sprang att jag en lång stund i början, sprang och tänkte på annat, så som jag brukar göra på jag går på prommisar - att benen trummar på ändå, utan att man måste tänka på att - fortsätt spring, du orkar lite till. Känns jättebra!

Veckan som gått har bjudit på 4 st löpturer, varav en på 5 km och de övriga på 7 km. 4 st plankor à 3 min samt 2 st rundor 18 hål på golfbanan vilket då ger ca 7 km promenad.

En riktig toppen vecka m a o. Hoppas sista semesterveckan också bjuder på bra fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar