fredag 17 januari 2014

Ny kamera!

Superinspirerad av fotokursen jag går på webben av Emelie Ohlsson, har jag äntligen kommit till skott och investerat i en ny kamera. Jag fick jättebra hjälp av Cyberphotos kundservice.

Jag hade ju min Canon EOS 400D sedan tidigare, jag var sugen på en kamera med bättre funktioner, wifi och bättre objektiv än det standardkit jag hade innan. Och jag var jättesugen på att äntligen få ta mina macrobilder. Jag nämnde tidigare att jag som barn fotade med min svartvita instamatic, ängsblommor, som inte blev något bra. Nu kan jag äntligen göra detta, 30 år senare, det är verkligen dags med andra ord. Jag ska direkt på lös på den vita hyacinten i köket som precis börjat slå ut, när den är som finast tycker jag. Återkommer med testbilder.

Och vad blev det då? Ja det blev en Canon 70D, Sigma EX 17-50/2,8 och Sigma EX 70/2,8 macro.

Och som sagt, är ni i kamerainvesteringstankar - släng iväg ett mail till Cyberphotos kundservice med era funderingar, ni kommer inte ångra er. Supersnabb leverans också! Stor guldstjärna  :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar