måndag 9 december 2013

- Motions Update -

En till vecka har gått. 6 st motionstillfällen varav en löpning, resten prommisar - riktigt nöjd!

Vågen har äntligen rört sig lite nedåt och Runkeeper deklarerade glatt att jag nu nått halvvägs mot mitt mål.

Nu gör jag inga stora förändringar kostmässigt mer än att försöka ta något mindre portioner, och känna efter innan jag tar mer. Försöker att inte småäta onyttigheter, men unnar mig godis på lördagar och snacks i form av popcorn eller brie och finncrisp på helgen. Även ett gott rött vin till.

Men det är så jag vill ha det - jag vill kunna äta och dricka gott också. Så det blir en balansgång med kost/motion för att nå dit jag vill.

Det som känns lite småtufft är väl att undvika att inte frossa lös helt hämningslöst när det blir jul. Julskinka, tunnbröd, julmust, sill, kallrökt lax, you name it. Det är ju så gott, så det kommer bli en prövning att försöka vara lagom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar