måndag 7 oktober 2013

- Motionsupdate -

Ännu en vecka har gått. Jag har känt mig pigg och har tagit mig tiden att motionera.
5 tillfällen under denna vecka vilket är vad jag satt som mål, 4-5 ggr/vecka.

Det har blivit en prommis ute, en kväll i veckan då det var så fint ute att jag bara kände att jag måste gå ut och gå. Övriga 4 tillfällen har blivit på löpbandet hemma. 2 km varje gång. Det är 15 minuter som jag springer och nu de sista dagarna har jag börjat lägga in en spurt den sista minuten, för att pressa mig lite ytterligare.

Jag tycker denna 2 km löpning är perfekt då det inte tar så mycket tid, att jag får en kontinuitet i motionen, vilket jag tycker är viktigare än att pressa mig till att ta en längre löptur. Och det är t o m att jag känner en längtan att gå ner och springa min kvart, skönt att få bli lite trött och svettig och få upp flåset.

Så småningom hoppas jag att jag ska komma upp i 30 minuter per gång och tycka att det är helt OK.

Vågen har gjort ett mycket litet steg nedåt, men det är helt OK tycker jag, då förra veckans tapp gjorde att jag trodde att jag istället skulle gå upp denna vecka. Så i princip +/- 0 är jag helt nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar