söndag 13 oktober 2013

- Motions update -

Jahapp, så har jag nött på en vecka till i motions och kostens tecken.

Kostmässigt ingen mer avancerat än att jag tänker på portionens storlek, försöker äta lite långsammare och inte automatiskt ta påfyllning bara för att. Och godis bara på lördagar!
(Då räknas inte nått tillfälle med en bit "kaffechoklad" som jag kallar det, en bit 70% Marabou till kaffet nån gång på helgen)

Och så äter jag frukt. Hallelulja! Det är verkligen ett framsteg, i princip ett grönt Granny Smith äpple om dagen. Och nu är det dessutom Satsumas säsong, vilket jag tycker är mycket godare än clementiner. Jag gillar när det är lite syrligare frukter uppenbarligen.

Viktmässigt en liten minskning även denna vecka, men än så länge ser det bra ut. Jag har uppnått 31% av mitt mål, som är satt att nå 28/2 -14, så här skyndar vi långsamt. Jag vill ju kunna bli kvar där när jag väl når målet.

Motionsmässigt har jag nått målet, riktigt bra denna vecka. 4 st löpningar på löpbandet à 2 km och en prommis ute. Och en planka à 2 min varje dag.

Keep on fighting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar