måndag 8 oktober 2012

End of golf season

Idag var det nog sista golfrundan för säsongen. Jag och kollegan har säkert i en månads tid försökt få till en golftur, innan vi lägger klubborna på hyllan för säsongen.

Idag så, äntligen, inget utlovat regn och en ledig eftermiddag från jobbet.

Det gick hyfsat tycker jag nog, en runda att vara nöjd med som sista runda i år, men det var lite kyligt bitvis. När vi var klar visade bilens termometer 8 +, så det är ingen sommarvärme längre. Jag ska definitivt investera i ett par vinterhandskar som man kan ha vid dessa tillfällen. Jag hade gärna stoppat händerna i ett par lurviga tumhandskar mellan slagen.

Men trevligt var det - det var ju friskt och härligt, säger jag som norrlänning ;-)

På 18:e hålet hände något dråpligt. Det var rätt vattensjukt bitvis i marken, och där min boll hade hamnat på 18:e hålet var väl inte värre ställe än tidigare, men tydligen fick jag en liten duff på träffen och sklofs, så skätte jord och vatten rätt i ögat. Inte så nice ställe att få jord på, men det är tydligen sånt som kan hända när man spelar golf  he he...

I probably played this seasons last golf tour today. It was a bit chilly and my poor hands was longing for some nice gloves to have on between the shots. Something to invest in until next year.

At the last hole something funny happened. Just after my second shot I got splashed in the eye with some mud. It was not the nices place to get mud in I can tell. But that is obviously something that can happend when you play golf up north in the autumn and the ground's a bit wet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar