onsdag 12 september 2012

Purple vs Burgundy





 
1) Lindex, 2) MQ, 3) Bestseller
 
Burgundy är ju så hett i vinter, men det är tyvärr ingen färg för mig. För mig är burgundy bara vinrött, en  färg jag antagligen använt för mycket av då jag växte upp på 70-talet. Jag minns nån plysch overall i den färgen. Av den anledningen går burgundy bort från mina möjliga höstfärger. Jag siktar istället in mig på lila. Jag har letat på en massa sighter men hittar inte mycket lila, så vi får se hur det går för mig att hitta en ersättare till burgundy.
 
The true hot colour this winter is burgundy. Probably I used a lot of this colour while I was a kid on the seventies because I don't like the colour now. I have to find a replacement for burgundy so therefore I search for purple instead, but I'm afraid I havn't found much so far.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar