söndag 8 april 2012

Påsk frossa

Jag skulle aldrig kunna plocka bort godis och andra sötsaker helt och hållet, inte heller skippa god mat. Då får man öka på motionen istället helt enkelt.

Men sen är det väl två högtider på året där jämvikten brakar, och godis och matintaget slår över helt. Den ena är jul, och då är det nog maten som är störst i fokus, lite godis blir det väl, men maten är viktigast i juletid. Men nu i påsk, det är ju helt galet så man frossar, och då är det godis, godis och åter godis. Och jag vill inte ha de traditionella påskgodisarna, som ägg mm, utan vanligt hederligt lösgodis, där sura cola nappar är favoriten och så de ljusa tunna chokladgodisarna, lys-melk, brukar det stå så tro på lådorna? Trots att jag aldrig äter ljus choklad annars. Men ställs dessa godis inom räckhåll för mig, då frossas det.

Jag undviker att köpa lösgodis till vanliga helger. Allt annat godis har jag inga problem att ha hemma i skåpet och inte vara och tjyva ifrån, men inte lösgodis.

Nu blir det film-tajm och min andra last - popcorn - har ätit för mycket godis ;-)  så jag behöver lite omväxling.

Efter måndag blir det noll tolerans - nyttig mat och inget godis.

Glad Påsk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar