söndag 29 april 2012

Inte alls putt

Ursäkta dåliga skämt som rubrik. Kunde inte låta bli.

Surfar omkring och spanar efter nya golfklubbor. Behöver köpa ett nytt järnset, då dottern som numera är lika lång som mig, ska ta över mina gamla klubbor, så inför denna säsong måste jag ha nya klubbor.

När jag blev golfare år 2004 köpte jag bara ett ett billigt paket med bag och allt. Denna gång tänkte jag åtminstone provslå några olika klubbor innan jag bestämmer mig. Har ju hört att golf är en material sport nähä.....;-)  så det kanske är så att jag tycker att något märke/modell är mer lättspelad än andra.

Skulle väl tro att jag skulle fastna för den dyraste, även om jag skulle få pröva tre olika utan att veta om priserna, det är väl den vanliga turen. Att jag sedan kommer att lyckas att verkligen hinna känna att en klubba är rätt, i butikens prov range, är knappast troligt, men det är ju så alla andra gör. Alternativet är ju att köpa i blindo från webben.

Såna här beslut är alltid så jobbiga, när det inte räcker att titta på pris och innehåll, utan att jag också måste tänka in om de passar mig. Därav inledningen, inte alls putt, bara lite less...


Bild: Dormy

Kanske TaylorMade Burner 2.0 Chrome?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar