torsdag 16 februari 2012

Datorer........

Det är bara materialla ting, men ack så otroligt förbannad, teknik i allmänhet och datorer i synnerhet gör en, då de inte fungerar som de ska. Stubinen är knallpulver kort, en puls direkt på vet inte vad och svordomarna haglar, hua.

I samband med ett strömavbrott så tyckte tydligen min dator att det var dags och tacka för sig, vill inte starta mera. Den har ju ett par år på nacken, visst, men sådana utgifter kommer aldrig lägligt. Och allt strul som det medför. Filer som man inte kommer åt, backup som är två veckor gammal, ev tappad info etc etc. Som tur är så har jag dubbla externa diskar som backup, men ändå, men vet ju aldrig när datorn planerar att lägga av, så nybackupad är man ju tyvärr aldrig.

Så nu sitter jag och knappar på min 11" som har det mesta installerat som tur är, men att sitta och jobba på den, med liten skärm är ingen höjdare i längden, och när skrivaren dessutom behagade att krångla, så var jag verkligen inte go och gla .....................    :-((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar