torsdag 10 november 2011

Reflektion - pennor med ben

Jag måste höra om detta är något som bara händer mig - jag kanske är lika dan, utan att jag tänker på det?



- Penntjuven - 


I kontorsmiljö diskuteras olika jobbfrågor dagligen. Ofta kommer en kollega in till mitt kontor, eller att jag går till deras.

Vi diskuterar en fråga, svar ska antecknas på medhavda papper - har du en penna?
Ja visst! Svar skrivs, och kollegan går iväg - med pennan.

Visst, jag kan gå till kontorsförrådet och fylla på med pennor i mitt pennställ. Inga problem, det är mer lustigt hur omedvetet det sker. Jag tänkte på det särskilt nu sist då hela diskussionen gick rätt snabbt. Många gånger kan jag efteråt fundera, men hade jag inte en penna nyss? Denna gång såg  jag det hända, och lät det vara, fascinerad över händelseförloppet.

Jag kanske gör likadant, att jag inte heller tänker på det?

I så fall borde kretsloppet över förlupna pennor vara jämnt fördelat, i annat fall måste det finnas en skatt av försvunna pennor någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar