tisdag 8 november 2011

För att du är här

Jag tycker alltid att jag har så mycket annat för mig att jag inte värdesätter att lägga tid på att kolla på TV, om det inte är program som verkligen tilltalar mig - är roliga att se på, gör mig glad - feelgood TV helt enkelt.

Idol är ett självskrivet program så snart det är dags för en ny säsong, så jag tycker det är tråkigt att det verkar vara sista säsongen som går nu i höst. Om det blir så, så slutar de verkligen på topp, det har väl aldrig varit så många bra deltagare med som i år.

Så mycket bättre - är också ett feelgood program som jag gärna ser. Laleh har varit en artist som överraskat mest hittills tycker jag. Jag har inte haft något direkt koll på vad hon gjort för låtar, men de versioner som hon gjort av Tomas Ledins "Just nu" och nu senast Eva Dahlgrens "Ängeln i rummet" var otroligt bra.

Det bästa med lördagens avsnitt var att Mikael Wiehe valde en av Eva Dahlgrens låtar som jag aldrig tidigare hört - "För att du är här". Så otroligt vacker. Så vacker text och så härligt sound. Även om Mikael gjorde en fin version, så är det Evas original låt som jag kört på repeat idag, när jag skulle avverka dryga 20 mil i bil.

En kärlekssång helt enkelt - jag tillägnar den till min man och mina barn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar