onsdag 20 juli 2011

Golf - love it or hate it

Det blev en golfrunda igårkväll med the family four, härligt väder och fantastiskt sällskap. Kul att kunna göra något tillsammans under ett par timmar.

Jag spelar verkligen alldeles för lite för att kunna bli så där jättebra som jag bitvis verkar tro att jag är. Vissa slag kan vara superfina, har man tur får man till två på raken, eller kanske ett eller ett par hål som är så där helt underbara. Men i samma veva som jag i hemlighet börjar fantisera om att jag nog är den nya Annika Sörenstam och kan lägga kontorsjobbet på hyllan.....så rasar allt.

Jag gräver jord, svär (ja jag vet, barnsligt men man vill ju så gärna prestera bra, eller hur?!) och funderar om inte klubborna går att sälja till Vägverket. Lite reflexband på dem och de går super att använda som vägpinnar på vintern.

Golf är verkligen hatkärlek. När det går bra är det bara sååå roligt, och när det går dåligt så blir jag sååå sur. Ja, tur är väl att jag vet om hur jag reagerar, och när jag inte spelar med familjen så skärper jag upp mig rejält. Inte för att det brukar gå så mycket bättre, men jag håller inne med svordomarna. Lite golfvett har jag i alla fall.

Spelar ni golf? Hur funkar det för er, kan ni hålla humöret uppe?

Laddar nu mentalt för en ny runda senare ikväll, och då måste jag uppföra mig.....hua ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar