torsdag 15 augusti 2013

Fix and clean and cook and buy and ......

Sista rycket! Sista dagarna innan jobbstart är speciella, i alla fall för mig. Då ska jag städa i förråden, rensa i garderoben, laga mat och frysa in, baka bullar (hallelulja, att jag bakar är sällsynt), fixa kläder och skor för höst och vinter till hela familjen, frissabesök, optikerbesök, köpa presenter till kommande födelsedagar, ja allt ska hinnas med, som om jag när jag väl börjar jobba igen inte kommer hinna med något annat och måste stå rustad för höstens mörker och vintern därpå.

Man kan ju tycka att varför inte sprida ut det hela lite, och inte spara allt till de sista dagarna. Men allt detta är så typiskt mig, just dessa sysslor, jag skulle aldrig uppbåda kraft att göra dem i mitten av juli, herregud då har jag ju semester ;-) utan detta är sista rycket med att hinna vara lite duktig också och fixa till i hemmet med tillhörande familjemedlemmar, så att kommande helger kan vigas till ren återhämtning som kommer att behövas efter att behöva jobba hela fem dagar på en vecka, puh, det blir ju jobbigt ju! ;-)

Final call! The last few days of vacation before I'll get back to work is special, at least for me. In theese last days I should clean up in the cellar, cook food and put in the freezer, bake cinnamon buns, buy new clothes for the children, have a haircut, visit the optician, buy present for future birthdays, puh... All this in a few days, as if I won't have any time left for anything else than work from the moment I get back to the office. It's always like this for me, the last few days of vacation and I must fix and clean and buy and...
Someone who also is like this?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar