torsdag 28 juni 2012

iphone problem


Jag håller på att bli tokig på min iphone. Batteriet är helt plötsligt super kass.
Jag har haft telefonen i 16 månader, så det är ju ingen garanti som gäller på kära apples produkter. Jag har sedan ca två månader ett fel redan på telefonen, att den inte går att stänga av. Knappen där uppe har lagt av, helt stum.
Och nu då är det batteriet som suger. Jag tycker att problemen började när jag uppdaterade programvaran till iOS 5.1.1 för ca en månad sedan. Jag lyssnar en del på Spotify, använder Runkeeper ibland och div andra appar, inga spel. Jag har då klarat mig med att ladda mobilen varannan dag, helt acceptabelt.

Men nu formligen suger den batteri, och denna vecka har den helt spårat ur. Jag laddade den över natten till igår morse. Normal användning enligt mina mått, möjligen t o m mindre än vanligt, och batteriet dör ca kl 19.00. Jag klarade inte ens en hel dag!!
Jag vet att appar ska stängas, hittills har jag klarar mig med att stänga dem på kvällen, utan problem.

Nu idag kände jag på telefonen där den låg på skrivbordet, och den var som ljummen, trots att jag inte använt den, den bara låg där.  Jag prövade då att stänga appar jag använt på morgonen (har aldrig behövt göra det förut), efter en stund blev den lite svalare, men batteriprocenten fortsatte att ticka nedåt. Från att ha varit ca 95% på morgonen, laddade jag den vid lunch, då var den redan nere på 35%. Och nu i skrivande stund, igen nere på 83% 80% efter att ha varit uppe på 100% för inte så länge sedan.

Jag skrev att knappen för avstängning inte fungerar. Men jag har låtit telefonen dö, innan batteriladdning, flera gånger, just för att få den att starta om, då jag trott att det skulle hjälpa, men icke.

I förrgår fick jag också vara med om något nytt. Jag äger inte ens en armbands klocka, tycker det är onödigt då telefonen alltid är med och tiden stämmer ju alltid. Helt plötsligt upptäcker jag att den går 9 min för sakta. Jag gick in på tid, prövade att byta tidszon och sedan byta tillbaka. Inget hände.
Men när jag prövade att slå på flygplansläge och sedan slå av, då vips ändrades tiden, till att bli rätt igen. Skumt!

Någon av er som har en lösning på skumma batteriproblem på iphone?

Jag förväntar mig faktiskt att telefonen ska fungera i två år åtminstone innan jag ska behöva köpa en ny, annars hinner ju inte ens kontraktet löpa ut innan jag skaffar en ny, det går ju inte!!

Is there someone who has a solution to my battery issue on my iphone 4, iOS 5.1.1
The phone has gone from recharging every other day, to not last one whole day. I'm going nuts if it's suppose to be this way.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar