lördag 7 januari 2012

Nytt år

Det känns alltid lite speciellt när det varit nyår - ännu ett år har passerat. Fort går det också. Känns som nyss det kändes så där lagomt tungt att gå till jobbet efter semestern. Naturligtvis tacksam att jag har ett jobb, och jag gillar mitt jobb, men som alltid då man varit ledig är det trögt att kicka igång igen.

Och vips så stod julen och bankade på dörren, trots att vädret där ute gjorde att det kändes som oktober.

Att nyår passerat och 2012 har börjat sin tideräkning känns väldigt speciellt. Snart är det dags för the Big Day, när jag inte längre kan skoja med att jag är 30+. Det är dags att fylla 40....

Shit alltså, det låter så himla gammalt - 40 år. Är det så verkligheten ser ut? Men inombords känner jag mig inte en dag äldre än 30?

Jag tror jag kör på det gamla talesättet "man är inte äldre än vad man gör sig" och skålar in min fyrtionde födelsedag tillsammans med min familj. Ett år äldre, och lite visare kanske? ;-)


Hmmm, det är hög tid att fundera över en ny Om mig text till bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar