onsdag 11 januari 2012

Kul att stryka?


Jag har aldrig tyckt om att stryka. Jag har istället galgat alla kläder när de har tvättats, och är noga med att släta ut, så att när de torkat, är släta och fina. Och det har funkat fin fint hittills.

Det senaste året är det dock många skjortor och blusar som flyttat in i min garderob, och då fungerar inte mitt knep lika bra längre. Vårt gamla strykjärn hade inte speciellt många finesser och ångfunktionen hade slutat att fungera, så jag tänkte att jag får nog försöka få till en strykhörna i tvättstugan med ett nytt och bra strykjärn, så att jag ska slippa gå med skrynkliga blusar.

Ny strykbräd och nytt strykjärn är nu inhandlat. Och eftersom jag är övertygad om att det finns många fler där ute som ogillar att stryka så vill jag tipsa er om Braun TexStyle 7, som är riktigt bra. En speciell stryksula följer med som man kan knäppa fast om man stryker svart, så ska det motverka att det blir blanka partier. Just det fastnade jag för då jag valde strykjärn, eftersom jag har så mycket svarta plagg (vem har inte det?). Jag har hunnit pröva strykjärnet på ett par blusar, kjolar och dukarna nu i jul.

Och det är nästan så att jag kan säga att det är roligt att stryka!

Jag vill inte säga det så högt, så att min man hör - för hans skjortor - de får han fortsätta att stryka, såå roligt är det inte ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar