torsdag 7 februari 2013

Inspirations torka

Hur mycket jag än surfar runt och hittar snygga outfits och snygga vårkläder att drömma om, så är det verkligen inspirationstorka på morgnarna.

Det är varken lätt eller kul att försöka klä sig i nått roligt när det är mellan 10-20 grader kallt ute. Det blir stora buffliga dunjackan, fotriktiga varma skor och stor mössa på huvudet varje dag. Och där under ett par svarta jeans och stickad varm tröja. Hur kul är det i längden??

Nu sitter jag och försöker verkligen tänka ut nått snitsigt jag ska ta på mig i morgon. Nu, som även en kväll tidigare i veckan, känner jag mig inställd på min isblå Hugo Boss skjorta och ett par svarta byxor, men känner jag mig själv rätt och med en blick på kvällens temperatur, så vips är skjortan utbytt mot ännu en stickad tröja imorgonbitti.

Jag gillar verkligen vintern, och tycker det är bättre att det är kallt, än några grader plus och dyngig slask ute, men ändå, det är tråk tråk när man ska klä sig för jobbet.

Nu ska jag klicka upp min cyber garderob, min DressAssistant och se om jag inte har något spännande som både är varmt och snyggt, som jag inte haft på ett tag, som jag kan hoppa i, imorgon. Hoppas på att hitta nån bortglömd skatt.

Vi får se hur det går.

I have big outfit problems. It's cold outside, between 10 to 20 degrees celsius, and because of that I end up dressing in the same cloths day after day. The big warm jacket, warm shoes and underneath that black jeans and a knitted sweater. I trie to get inspired by the web but it's hard when the nice shirt ends up traded towards the warm sweater each time.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar