söndag 25 maj 2014

- Motionsupdate -

Veckan som gått har bjudit på en löptur igen. Denna gången var det riktigt tufft. Vid en krisperiod efter en kvart fortsatte jag enbart att springa pga jag vet att jag kan och orkar egentligen, och de sista fem minutrarna på slutet var det ren och skär vilja. Trodde helt klart jag skulle spy då jag kom fram till bilen, men gick bra :-)

Och jag mådde inte heller pyton efteråt, någon jag gjort förut för flera år sedan då jag var i betydligt sämre form. Då tog en löptur på 25 min och halva sträckan totalt knäcken på mig, och jag mådde urkas länge efteråt. Men så var det inte nu, så jag är glad att jag pressade mig att orka hela vägen även denna gång.

Utöver det tre prommisar inne på löpbandet, och plankorna varje dag. Så jag är nöjd att jag fortfarande håller i detta. Att jag fått det till en vana som jag tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar