måndag 30 september 2013

- Motions Update -

En bra riktigt bra vecka när det gäller vågen. Så pass bra utslag att jag var tvungen att mäta tre gångar för att jag trodde det stod fel. Så antagligen kommer nästa vecka bli tuffare och kanske ingen viktminskning alls, men det är ju på långsikt jag vill ha resultat, så jag försöker att inte tänka så mycket våg.

5 ggr denna vecka har jag motionerat. En prommis ute och 4 st 2 km löpningar på motionsbandet, och så Plankan varje dag.

Matmässigt så har jag fortsatt med att tänka på portionerna. Äter godis bara på lördagar, och trots att det på söndag fanns smågodis kvar i lådan (smågodis som är det svåraste att motstå), så känner jag att min inställning, att jag ska fixa detta nu, gör att jag inte ens är nära att gå och dra i den där lådan för att ta en godis. Så det känns riktigt bra.

För kommande vecka känner jag att de största hindren för mig kommer att vara att det igen är otroligt mycket att göra på jobbet och att jag måste jobba över, flera kvällar i veckan som kommer.

Det gör att jag kommer att bli otroligt trött, kombinerat med att det är så mörkt, ruggigt och höstigt ute på kvällarna, att jag också blir otroligt trött av det också. Så det blir veckans mission. Att trots massor med jobb, ändå avsätta åtminstone 15 min löpning och en planka, helst varje dag.

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar